Spoedgevallen in de tandheelkunde.

Soms is het nodig de tandarts te bezoeken buiten de reguliere openingstijden. Op ons antwoordapparaat hoort u het telefoonnummer van de dienstdoende tandarts.

Lees eerst onderstaande informatie door alvorens u contact opneemt met de spoedgevallendienst.

Bel direct de dienstdoende tandarts indien er sprake is van:

• Afgebroken tand of kies na een ongeluk (trauma). Neem het afgebroken stukje mee onder de tong of in melk
  • Uitgevallen tand of kies na een ongeluk (trauma). Kijk ook zeker even op: Tand er uit, wat kun je zelf doen?
  • Losse tand of kies na een ongeluk (trauma)
  • Bloeding / nabloedingen na het trekken van tand of kies
  • Opgezwollen wang door ontsteking met slikklachten en koorts

Bel overdag eerst voor overleg met de dienstdoende tandarts indien er sprake is van:

• Kiespijn die slecht te onderdrukken is met pijnstillers
  • Uitgevallen kroon of vulling
  • Een te hoge vulling
  • Scherpe randen, die beschadiging van tong- of wangslijmvlies tot gevolg hebben
  • Uitstekend of loszittend ijzerdraadje van beugel, die beschadiging van tong- of wangslijmvlies tot gevolg hebben
  • Uitgevallen kroon of vulling
  • Een te hoge vulling

Kosten:

In de meeste gevallen wordt volwassenen gevraagd de kosten direct te voldoen. In onze praktijk uitsluitend per pinbetaling of betaalverzoek met QR code. U ontvangt uiteraard een nota welke u zelf kunt declareren als u een verzekering heeft voor tandartskosten.  De kosten variëren van ca. 45,= tot soms 350,=. Wij bespreken de kosten zo goed mogelijk vooraf. Er is sprake van een toeslag indien u buiten reguliere openingstijden komt.